Strony

piątek, 13 lipca 2012

Dlaczemu Japonia i jak to w ogóle możliwe?

No to jedziemy.




Więc dlaczego wybrałem Japonię na kraj, który odwiedzam w tym roku?

Japonia interesowała mnie od zawsze (jak większość azji), głównie za sprawą filmów sztuk walki i anime, które wypełniały mi dzieciństwo (pamiętacie kapitana tsubasę?). Zawsze chciałem przyjechać tu i zobaczyć jak wygląda życie w kulturze, która rozwija się od około trzech tysięcy lat, podczas gdy w naszym europejskim zaścianku tylko wojny. Podczas gdy my biegaliśmy po lasach jako przedstawiciele kultury plemiennej, tu funkcjonowała cywilizacja a kraj się rozwijał, także dzięki wpływom chińskim (np. pismo).

Aspirując do tytułu inżyniera, spojrzałem także na ten kraj jako bardzo zaawansowany nie tylko kulturowo, ale przede wszystkim cywilizacyjnie i technologicznie, o czym będę pisał później. Nie mogłem się więc oprzeć możliwości przyjazdu do tej "mekki dla geek'ów" a będąc tu, spełnia się moje marzenie!


Ale jak to możliwe?


IAESTETaki wyjazd można pewnie zorganizować na kilka sposobów, ja akurat jestem szczęśliwym członkiem organizacji o nazwie IAESTE, która zajmuje się organizacją praktyk zagranicznych dla studentów uczelni technicznych w 100 krajach (ale i nie tylko tym). Aby wyjechać, nie trzeba być członkiem. Wystarczy w okresie powakacyjnym zapisać się na listę, podać swoją średnią, kraje do których chciało by się wyjechać oraz zdać egzamin językowy, a jest duża szansa, że już po kilku miesiącach, na początku roku, będziemy mogli odebrać ofertę praktyki, która jest stworzona dla nas. Zdecydowanie polecam taką opcję wszystkim chcącym wyjechać za granicę, a wszystkim studentom polecam 
działanie we wszelakich organizacjach studenckich!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz